Einde summerschool, visitors day etc - Reisverslag uit San Pedro de Macorís, Dominicaanse Republiek van Toos Boukens - WaarBenJij.nu Einde summerschool, visitors day etc - Reisverslag uit San Pedro de Macorís, Dominicaanse Republiek van Toos Boukens - WaarBenJij.nu

Einde summerschool, visitors day etc

Blijf op de hoogte en volg Toos

02 Augustus 2012 | Dominicaanse Republiek, San Pedro de Macorís

Na een eerdere poging om t schrijven en de stroom uitviel probeer ik het nog een keer. Het is best moeilijk om dit bij te houden omdat ik zo druk ben en als ik niks hoef te doen kijk ik liever een film of doe ik ook niks. En ja er is ook niet altiijd internet. Maar ja summer school is dus vorige week geëindigd met vrijdag een presentatie op school. Zondag was het visitors day. Dit vindt 4x per jaar plaats en kan de familie of de godfathers langskomen. Deze keer was het anders omdat veel kinderen in juli al bij hun familie waren en veel kinderen kwamen deze dag terug. Ik had 3 meiden van mijn huis nog nooit gezien. De laatste weken waren er maar 6 of 7 meiden en nu 14 dus het huis is weer vol. Gelukkig zijn ze allemaal redelijk aardig tegen me en accepteren ze me volgens mij wel. Het zijn echt allemaal andere karakters. Maar ze gedragen zich goed. Vandaag was er een vergadering en iedereen was het er over eens dat ze zich goed gedragen dus dat kwam de directrice van de meidenkant ook even vertellen. Maar er zitten dus ook echt meiden tussen met een super attitude maar ja die zijn eigenlijk ook wel heel lief en ik vind dat juist wel leuk, vooral eentje mag ik wel echt en ik moet altijd om haar lachen ook om dingen waar ik eigenlijk niet om mag lachen. Vandaag had ik voor het eerst iets meegenomen, chocola en ze waren echt superblij. Maar ja ik voel me ook steeds meer op mijn gemak. Ik heb nog steeds geen fotos met kinderen. Iemand anders wel maar zij moet ze even op mijn computer zetten. Ik heb in het babyhuis nu wel echt een favoriet. Volgens mij van iedereen want hij is zo schattig. Hij is 5 maar hij lijkt 3 en hij wil altijd opgetild worden en is echt een womanizer. Maar goed ze zijn niet altdij lief. Vorige week zaterdag moest ik voorlezen in het babyhuis en ze sloegen elkaar echt in elkaar. Alle kinderen vechten veel en gooien met stenen. Ik ben blij dat ik overdag op kantoor zit en tussendoor en daarna met de kinderen ben. Als je overdag therapie geef of les en daarna moet je ook nog s avonds met ze eten en spelen is echt vermoeiend. Vorige week hadden we een verjaardag van een van de vrijwilligers. We zijn naar een mexicaans restaurant geweest en daarna gedanst in de batey. Was erg leuk. Ik hoef nu nog een dag te werken en dan weer het weekend vrij. We gaan met zijn 5en een auto huren en naar las terrenas in het Noorden. Dat schijnt een van de mooiste plekken hier te zijn dus superveel zin in. Echt fijn om even het terrein af te gaan. In het huis ben je toch altijd aan t werk egienlijk. Ook s avonds hebben we het nog vaak over werk of je vraagt elkaar nog dingen, ook omdat ik de volunteer coordinator ben en ook altijd bezig ben met hoe iedereen met elkaar omgaat en of het wel goed gaat met iedereen. Vandaag een ander soort schoonmaak schema voorgesteld in de volunteer meeting maar volgens mij is het in zon huis met veel mensen altijd een probleem om het schoon te houden. Verder op kantoor al bezig met nieuwe applications voor januari. Gister was er een ex volunteer uit Nederland hier met haar man die ze hier heeft ontmoet dus was leuk om even Nederlands te praten. Toevallig waren er vandaag weer 2 Nederlandse vrouwen hier maar ik gebruik veel engelse en spaanse woorden tussendoor dus weet niet of ik volgend jaar nog Nederlands kan:-) Vandaag en gister was het hier voor het eerst de hele dag bewolkt en vandaag heeft het bijna de hel dag geregend. Wel even lekker voor de verandering, even niet zweten. O ja en ik heb ondertussen al 4 tarantula's gezien.

  • 02 Augustus 2012 - 09:36

    Nance:

    Hi Toos,
    Jee zeg, wat leuk om allemaal te lezen!
    Klinkt allemaal ook erg leuk!
    Leuk ook die foto's...
    Hier is ook vanalles gaande, maar dat hoor je nog wel.
    Liefs xx
    Nance

  • 02 Augustus 2012 - 11:11

    Merte:

    Hi Toos,leuk je verslag te lezen en klinkt wel super!heel fijn weekend,geniet even van je vrije tijd.liefs Merte

  • 06 Augustus 2012 - 11:17

    Mascha:

    Hoi Toos,

    Je schrijft pittig lange verhalen, wel errug leuk om te lezen hoor zo weten we wat je allemaal uitspookt daar :)
    KLinkt wel als een leuke job lekker afwisselend en veel met mensen omgaan.
    Ben weer benieuwd naar je foto's ook waar je naartoe ging van het weekend.
    x

  • 14 Augustus 2012 - 10:29

    Leonie:

    Wat een gave verhalen en dito foto's Toos! Zo te lezen en te zien heb je daar een TOP-tijd, wat een goede beslissing :)

    4 tarantula's, brrrrrrr. Heb je ze ff gedag gezegd ; )

    Ik denk niet dat je ons fijne kantoor al mist, maar wij missen jou wel hoor! Keep on enjoying!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Dominicaanse Republiek, San Pedro de Macorís

Toos

Ik ben Toos Boukens, 32 jaar en werk sinds juni 2012 als vrijwilliger bij NPH (nuestros Pequenos Hermanos) in de Dominicaanse Republiek. Ik ben hier terechtgekomen via de Nederlandse organisatie wereldouders dat een onderdeel is van NPH. NPH heeft 9 familiehuizen in Latijns Amerika dat thuisloze kinderen structurele hulp biedt. Het huis in de DR bestaat sinds 2003 en er wonen nu 220 kinderen. Kinderen gaan hier naar school, naar de kerk, krijgen medische zorg en therapie. Ik werk als volunteer en visitors coordinator. We werken nu met 13 vrijwiligers die hier minimaal een jaar zijn. Naast dat we allemaal onze job hebben hebben we iedere ons eigen huis met kinderen waar we 2 keer per dag eten en tijd mee doorbrengen. www.wereldouders.nl www.nph.org

Actief sinds 05 Juni 2012
Verslag gelezen: 784
Totaal aantal bezoekers 48928

Voorgaande reizen:

24 Juni 2012 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: