Samana - Reisverslag uit San Pedro de Macorís, Dominicaanse Republiek van Toos Boukens - WaarBenJij.nu Samana - Reisverslag uit San Pedro de Macorís, Dominicaanse Republiek van Toos Boukens - WaarBenJij.nu

Samana

Blijf op de hoogte en volg Toos

09 Augustus 2012 | Dominicaanse Republiek, San Pedro de Macorís

Afgelopen weekend ben ik met 4 anderen naar Samana gegaan. Dit was supermooi. We hadden een auto gehuurd en zijn vrijdagochtend vertrokken. Het was ongeveer 2,5 uur rijden denk ik. Vrijdag zijn we naar Las Galeras geweest. Heerlijke vis in kokos daar gegeten en van het strand en vooral de hete zee genoten. Zaterdagochtend vertrokken we naar el salto de Limon, een waterval. Dit was 2 km lopen en je kon ook te paard gaan. Onderwg begreep ik waarom en je ziet het wel op de fotos. Toen we er bijna waren begon het echt keihard te regenen maar we hebben daar lekker gezwommen in de regen en zijn zeiknat teruggelopen. We wilden terug eigenlijk wel een paard want we dachten dat de weg nu helemaal glad zou zijn maar door de regen kwamen de stenen juist mee tevoorschijn en als je via de stenen liep ging het goed. Daar een heerlijke lokale lunch gehad. Wel weer rijst maar met erwten en niet met bonen en het smaakte beter dan hier. Toen wilde de auto niet starten. We dachten de accu maar de accu zat achterin en de sleutel ging niet meer uit het slot. Dominicanen zijn altijd behulpzaam en na wat gespeeld te hebben met de elektriciteit onder de voorklep startte de auto maar toen zagen we dat 1 band ook best slap was. Bij het volgende dorpje de band opgepompt maar wilde de auto weer niet starten. Gelukkig waren we bij een soort van werkplaats en uiteindelijk konden zij bij de accu en hebben ze deze gefixt. Ondertussen liep de band weer leeg en vonden we een schroef in de band. Die eruit gehaald en de het gat werd gevuld. Daarna konden we echt verder naar Las Terrenas. HEt regende nog steeds maar we zijn wel even de ze ingeweest. In Las Terrenas wonen veel Europeanen, vooral Fransen en alles leek heel modern en westers. We hebben heerlijke piza gegeten en mijn eerste wijntje hier gedronken want dat drinken ze bijna nergens en het is heel duur. Daarna naar een club gegaan met ook veel Westerse muziek. IK dacht dat ik daar geen zin in had maar het was ook leuk. Zondag nog naar een Playa Bonita gegaan en daarna weer naar NPH. Het voelde echt goed om weer terug te zijn. Een van mijn meiden was jarig dus nog snel even gefeliciteerd en ik had een donut voor haar mee. Ze was echt superblij. Maarndag een taart gemaakt en ze heeft me wel 5x bedankt. Nou de foto's zitten nu in het vorige reisverslag of als losse foto;s:-)

  • 10 Augustus 2012 - 07:42

    Irene:

    hey toos !!

    klinkt super leuk, de trip die je hebt gemaakt naar Samana !! erg mooie foto's ook,zag er ind net uit als 't paradijs, deed me ook beetje aan Panama denken !!
    ik ben net terug van mini tripje Scheveningen ( ja ja, verschil moet er zijn he ? naja ; verandering van omgeving is ook belangrijk,kwas iig paar dagen weg uit a'dam ..... ;-) ) via Hotelkamerveilingen "gewonnen" ; Bilderberg hotel,aan de boulevard, met m'n moeder,was erg gezellig :) Lekker koffie en gebak op de pier gedaan, wandelingen gemaakt over de boulevard , het strand en door de duinen. Had heerlijke fles prosecco voor 'r geregeld die klaarstond in koeler toen we aankwamen op de kamer,vond ze erg leuk (en lekker, en ik ook ,hihi ;-) en ook kamer met mooi zeezicht geregeld :)
    goed te horen dat je het daar zo naar je zin hebt joh ; toppertje !!
    enjoy, en tot horens !

    xx ireen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Dominicaanse Republiek, San Pedro de Macorís

Toos

Ik ben Toos Boukens, 32 jaar en werk sinds juni 2012 als vrijwilliger bij NPH (nuestros Pequenos Hermanos) in de Dominicaanse Republiek. Ik ben hier terechtgekomen via de Nederlandse organisatie wereldouders dat een onderdeel is van NPH. NPH heeft 9 familiehuizen in Latijns Amerika dat thuisloze kinderen structurele hulp biedt. Het huis in de DR bestaat sinds 2003 en er wonen nu 220 kinderen. Kinderen gaan hier naar school, naar de kerk, krijgen medische zorg en therapie. Ik werk als volunteer en visitors coordinator. We werken nu met 13 vrijwiligers die hier minimaal een jaar zijn. Naast dat we allemaal onze job hebben hebben we iedere ons eigen huis met kinderen waar we 2 keer per dag eten en tijd mee doorbrengen. www.wereldouders.nl www.nph.org

Actief sinds 05 Juni 2012
Verslag gelezen: 404
Totaal aantal bezoekers 48956

Voorgaande reizen:

24 Juni 2012 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: