Examens, theater en weinig bezoekers - Reisverslag uit San Pedro de Macorís, Dominicaanse Republiek van Toos Boukens - WaarBenJij.nu Examens, theater en weinig bezoekers - Reisverslag uit San Pedro de Macorís, Dominicaanse Republiek van Toos Boukens - WaarBenJij.nu

Examens, theater en weinig bezoekers

Blijf op de hoogte en volg Toos

01 Juni 2013 | Dominicaanse Republiek, San Pedro de Macorís

Deze maand was vrij rustig met bezoekers. Heerlijk om gewoon tijd te besteden met de "NPH familie" en de kinderen. De kinderen zijn druk met examens. Het enige vak waarmee ik kan helpen is Engels. Wiskunde was niet echt mijn sterkste vak en ik kan me ook niet echt alles meer herinneren en natuurkunde in het spaans snap ik ook niet echt. Engels vind ik wel echt leuk om mee te helpen. Deze week moesten 4 meiden uit mijn huis een presentatie houden en ze deden het over Nederland. De avond van te voren lieten ze me weten dat hetde volgende dag was en of ik niks had om te laten zien zoals geld. Ik had nog wel wat kleingeld en ik vond nog tijdschriften waaruit we dingen uit konden knippen. Ze waren de beste groep! De examens zijn nog volgende week en dan nog 1 week waarin niet veel gebeurt. Graduacion is 12 juni en dan de maandag erop gaan veel kinderen naar hun families voor de vakantie. Dan is het rustig. Toen ik vorig jaar aankwam was ook meer dan de helft er niet. Dat betekent dus al afschedi nemen want niet alle meiden zullen er zijn als ik vertrek. Het gaat nu echt snel en weet niet of ik het wel zo leuk vind. Ik ben wel exited om terug te gaan op dit moment maar soms heb ik wel momenten dat ik denk Nee ik wil niet weg. Wat ga ik in Nederland doen. Vandaag was ook echt een leuke dag. We zijn met iedereen naar het theater in Sto Domingo gegaan om Belle en het Beest te zien. Een lokale sponsor had ons uitgenodigd. De kinderen gaan niet heel veel weg maar sommige van amijn meiden vinden alles saai. We vertrokken om 9 uur en het begon om 11.30. We hadden broodjes mee maar normal eten we een grote lunch dus iedereen had wel honger op een gegeven moment maar ze zeuren dat het koud is, dat ze moe zijn, dat ze honger hebben. Ze lijken soms zo verwend. Maar La bella y la bestia was leuk hoor en leuk om weer een keer in een theater te zijn. Vanmiddag heb ik gevoetbald met 24 meiden. De meiden hier kunnen bijna allemaal wel voetballen. Dat zit er gewoon in. Maar ik vond het ook echt lekker om weer te voetballen. Ik voetbal soms wel met een aantal maar nu was het echt een officiele wedstrijd op een groot veld. Nou ik hoop dat de zon bij jullie ook dit jaar nog gaat schijnen of dat jullie de zon snel gaan opzoeken!
Tot hier had ik vorige week geschreven maar ik kan het steeds niet uploaden. Ik ben nu in de MC Donalds en ga het weer proberen. Dit weekend vrij. We gaan zo naar Bayahibe. Ik denk de laatste keer een heel weekend weg maar eerst nog even een sollicitatiebrief schrijven! Ik begreep ook dat de zon inmiddels is gaan schijnen:-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Dominicaanse Republiek, San Pedro de Macorís

Toos

Ik ben Toos Boukens, 32 jaar en werk sinds juni 2012 als vrijwilliger bij NPH (nuestros Pequenos Hermanos) in de Dominicaanse Republiek. Ik ben hier terechtgekomen via de Nederlandse organisatie wereldouders dat een onderdeel is van NPH. NPH heeft 9 familiehuizen in Latijns Amerika dat thuisloze kinderen structurele hulp biedt. Het huis in de DR bestaat sinds 2003 en er wonen nu 220 kinderen. Kinderen gaan hier naar school, naar de kerk, krijgen medische zorg en therapie. Ik werk als volunteer en visitors coordinator. We werken nu met 13 vrijwiligers die hier minimaal een jaar zijn. Naast dat we allemaal onze job hebben hebben we iedere ons eigen huis met kinderen waar we 2 keer per dag eten en tijd mee doorbrengen. www.wereldouders.nl www.nph.org

Actief sinds 05 Juni 2012
Verslag gelezen: 522
Totaal aantal bezoekers 48951

Voorgaande reizen:

24 Juni 2012 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: