Druk, druk, druk - Reisverslag uit San Pedro de Macorís, Dominicaanse Republiek van Toos Boukens - WaarBenJij.nu Druk, druk, druk - Reisverslag uit San Pedro de Macorís, Dominicaanse Republiek van Toos Boukens - WaarBenJij.nu

Druk, druk, druk

Blijf op de hoogte en volg Toos

15 Januari 2013 | Dominicaanse Republiek, San Pedro de Macorís

Ja december en begin van januari was druk! Ik weet niet meer precies wat er allemaal is gebeurd sinds de laatste keer dat ik schreef maar ik zal het me proberen te herinneren. Na de quinceaneras was deden een aantal meiden uit mijn huis hun vormsel. Een aantal vrijwilligers waren peter of meter. En ik wist dat een meisje uit mijn huis geen peter of meter had dus ze was heel blij toen ik aanbood haar meter te zijn. Ik heb echt punten hiermee gescoord. Ze noemt me sindsdien de hele tijd 'Madrina' (meter). Verder was het hoogtepunt van december toch wel het concert van Romeo Santos in Santo Domingo. Er waren en megaveel mensen en veel gastartiesten en het duurde 3,5 uur. De week voor kerst begonnen de mananita's. Dit betekende elke dag om kwart voor 6 opstaan en zingen met zijn alles op zoek naar het kindje Jezus. Daarna gebeden bij het stalletje. Ik had gelukkig 3 weekenden achter elkaar vrij en miste er dus een aantal want dit was niet echt mijn ding. Iedereen was hierdoor nogal moe en ook kerst was een drukke periode. Elk huis moest optreden en ook moesten we met ons huis een pinata maken . Mijn meiden konden het gelukkig zelf maar een aantal vrijwilligers raakten nogal gefrustreerd hierdoor. De kinderen werden goed verwend met kado's gesponsord door een winkelcentrum. Verder vertrokken er 2 vrijwilligers eind december en 1 januari dus dat moest ook gevierd worden. 31 december hadden we weer optredens en om 11 uur een groot vuur. Ook hadden we 2 groepen hier. 30 december een sponsorgroep uit Chicago waarvan de messten hier al eerder waren geweest dus hadden niet veel nodig. 4 januari een andere groep studenten uit de US.Zij kwamen hier om een week te helpen. De eerste groep was begonnen met een huis te bouwen in de batey hier vlakbij en de studenten hebben dit afgemaakt. Ook hebben ze geholpen in de keuken, tuin, nieuw special needs huis en met de special needs kinderen. Deze groep vertrok zaterdag en nu eindelijk is het leven weer normaal hier en heb ik wat meer tijd. Ik had dit weekend vrij en was echt dood. Ik had 2 weekenden gewerkt en ook heb ik een nieuwe roommate, Er is een nieuwe vrijwilliger gekomen vorige week. Meike uit Duitsland en naast dat ik de groepen had moest ik haar ook een introductie geven en alles laten zien. Dit weekend zijn we naar Cabarete gegaan. We hadden weer aan auto gehuurd die het natuurlijk weer begaf. Gelukkig hier al zodat we een andere konden krijgen in San Pedro. Helaas regende het ook daar maar het is altijd goed om even weg te zijn en weer met nieuwe energie terug te komen. Ik krijg nu vooral veel applications voor juli binnen dus ben die allemaal aan het lezen. 1 februari gaan George en Irene uit Oostenrijk weg en komen er ook weer 2 nieuwe. O ja gelukkig nieuwjaar voor iedereen nog en ik zal proberen sneller te schrijven!

  • 15 Januari 2013 - 10:24

    Mascha:

    Hè Toos,

    De beste wensen nog voor het nieuwe jaar, blij dat ik weer wat van je hoor!
    Zo te leZen heb je het nog steeds naar je zin daar. Echt vet leuk om je foto's te zien en je bent ook nog meter geworden welkom to The club haha.
    Ik heb nu vakantie een week, heb met kerst gewerkt voor de jaarcijfers dus ga nu ff chillen.
    Ga met Paul naar de sauna van de week dat was zijn verjaardags kado nog en van het weekend krijgen we ons petekind noud te logeren! Spannend hoor zon klein moppie.
    O ons bedrijf gaat verhuizen naar Zaandam dus dat wordt aan het einde van het jaar mijn nieuwe werkplek.....zal wel even wennen worden.
    Heb gelukkig wel een andere auto nu dus dat komt mooi uit!
    Ik wou dat we weer ff bij konden kletsen over van alles en nog wat gezellig met syl, miran en Karina.... Nou meis veel plezier nog daar en niet te hard werken hè.

    Tot spreekt xxxx mascha

  • 17 Januari 2013 - 08:54

    Karina:

    Hey meid,

    OMG, elke dag 05.45 uur!!! Snap dat je dan helemaal stuk bent.
    Gelukkig heb je ook niet zo veel feestjes ;-)
    Leuke meid om te zien je petekind.
    Hoop dat je wat meer rust hebt de komende tijd.

    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Dominicaanse Republiek, San Pedro de Macorís

Toos

Ik ben Toos Boukens, 32 jaar en werk sinds juni 2012 als vrijwilliger bij NPH (nuestros Pequenos Hermanos) in de Dominicaanse Republiek. Ik ben hier terechtgekomen via de Nederlandse organisatie wereldouders dat een onderdeel is van NPH. NPH heeft 9 familiehuizen in Latijns Amerika dat thuisloze kinderen structurele hulp biedt. Het huis in de DR bestaat sinds 2003 en er wonen nu 220 kinderen. Kinderen gaan hier naar school, naar de kerk, krijgen medische zorg en therapie. Ik werk als volunteer en visitors coordinator. We werken nu met 13 vrijwiligers die hier minimaal een jaar zijn. Naast dat we allemaal onze job hebben hebben we iedere ons eigen huis met kinderen waar we 2 keer per dag eten en tijd mee doorbrengen. www.wereldouders.nl www.nph.org

Actief sinds 05 Juni 2012
Verslag gelezen: 740
Totaal aantal bezoekers 48954

Voorgaande reizen:

24 Juni 2012 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: