Moe, uitgerust en het einde komt dichtbij... - Reisverslag uit San Pedro de Macorís, Dominicaanse Republiek van Toos Boukens - WaarBenJij.nu Moe, uitgerust en het einde komt dichtbij... - Reisverslag uit San Pedro de Macorís, Dominicaanse Republiek van Toos Boukens - WaarBenJij.nu

Moe, uitgerust en het einde komt dichtbij...

Blijf op de hoogte en volg Toos

10 Mei 2013 | Dominicaanse Republiek, San Pedro de Macorís

Ja alweer bijna 2 maanden later. En nog maar 2 te gaan...Begin April de laatste grote groep hier gehad. Het was een groep met 13 jarigen en 4 begeleiders. Het is altijd veel werk maar alle groepen vinden het hier geweldig en zijn super dankbaar. De (meeste) kinderen hier zijn ook goed met groepen en de groepen integreren snel. Na deze groep was ik vooral moe. 2 Weken geleden ben ik in mijn eentje naar Las Terrenas gegaan voor 4 dagen en heb niet zoveel gedaan. Ik was bij een NEderlandse vrouw die 6 kamers heeft in een tuin met 2 ezels en ik heb vooral geslapen, in mijn hangmat gelegen en gelezen. Ik kwam weer terug voor visitors day met gelukkig veel energie. Natuurlijk hier ook mijn verjaardag gevierd. Vooral in mijn huis met de meiden was leuk. Normaal ga ik rond 6 uur naar mijn huis maar nu werd ik teruggestuurd. Om 7 uur ging ik weer en mocht nog een half uur buiten wachten. Ze hadden een feestje georganiseerd met spaghetti, hapjes en taart. Deze maand is rustig. Ben nu druk met de vrijwilligers die eind juni komen. Ook iemand die mij komt vervangen en dan heb ik 3 weken met haar samen en 15 juli vlieg ik terug. Hopelijk kan ik snel een baan vinden in Nederland!

  • 11 Mei 2013 - 13:57

    Karina:

    Jeetje wat gaat het snel he!!!
    Kijk er weer naar uit hoor dat je weer terug komt! Wat lief dat ze eten voor je hebben gemaakt, ziet er lekker uit.
    Veel plezier nog ff

    xxx

  • 11 Mei 2013 - 22:26

    Bernadette Groot:

    Ha die Toos, Leuke foto's, ziet er heel gezellig uit! Het is alweer aftellen voor je. Meestal gaan die laatste weken heel snel. Geniet er nog maar even lekker van.
    Dikke zoen van je tante Bennie

  • 19 Mei 2013 - 19:24

    Sylvia:

    Hey Toos,,
    Lijkt me wel gek om zo langzamerahand te gaan afronden daar. Wat vliegt een jaar eigenlijk voorbij he.
    Zie je zo nog gaan door de douane op Schiphol.
    Wel jammer dat je de 15e terug komt. Ik vertrek nml de 14e voor 4 weken dus dan wordt het een tijdje later voordat we kunnen afspreken, maar ach, wat is nou 4 weken op een heel jaar:P
    Geniet van je laatste weken daar en ik zie je snel

    Groetjes Syl

  • 21 Mei 2013 - 21:01

    Mascha:

    Hoi Toos,

    Wat is het snel gegaan zeg alweer een jaar voorbij! Aan je stukjes te zien heb je het erg leuk gehad en volgens mij kon je ook echt je ei kwijt in dit werk.
    Ik hoop ook dat je snel weer een baan vind in Nederland, maar niet in de bouw hoor...(mijn vader zit sinds vorige week thuis want het bouwbedrijf waar hij werkte is failliet).
    De 15e juli is op maandag zag ik dan begint bijna de bouwvak vakantie dus dan kunnen we afspreken leuk!! Lijkt me weer erg gezellig om weer ff gezellig bij te teuten met een borrel!
    Werk ze nog even en tot snel.

    Liefs Mascha

  • 22 Mei 2013 - 12:52

    Sjahdian:

    Geniet van je resterende tijd in de zon en de ontspanning! gr Sjahdian

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Dominicaanse Republiek, San Pedro de Macorís

Toos

Ik ben Toos Boukens, 32 jaar en werk sinds juni 2012 als vrijwilliger bij NPH (nuestros Pequenos Hermanos) in de Dominicaanse Republiek. Ik ben hier terechtgekomen via de Nederlandse organisatie wereldouders dat een onderdeel is van NPH. NPH heeft 9 familiehuizen in Latijns Amerika dat thuisloze kinderen structurele hulp biedt. Het huis in de DR bestaat sinds 2003 en er wonen nu 220 kinderen. Kinderen gaan hier naar school, naar de kerk, krijgen medische zorg en therapie. Ik werk als volunteer en visitors coordinator. We werken nu met 13 vrijwiligers die hier minimaal een jaar zijn. Naast dat we allemaal onze job hebben hebben we iedere ons eigen huis met kinderen waar we 2 keer per dag eten en tijd mee doorbrengen. www.wereldouders.nl www.nph.org

Actief sinds 05 Juni 2012
Verslag gelezen: 827
Totaal aantal bezoekers 48954

Voorgaande reizen:

24 Juni 2012 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: