bezoek papa en mama - Reisverslag uit San Pedro de Macorís, Dominicaanse Republiek van Toos Boukens - WaarBenJij.nu bezoek papa en mama - Reisverslag uit San Pedro de Macorís, Dominicaanse Republiek van Toos Boukens - WaarBenJij.nu

bezoek papa en mama

Blijf op de hoogte en volg Toos

25 Maart 2013 | Dominicaanse Republiek, San Pedro de Macorís

Ja ze zijn alweer een maand weg maar ze zijn hier geweest! Ze zaten in een hotel in BAvaro wat voor mijn 2,5 uur is met de bus. IK heb ze opgehaald in Punta Cana en daarna 2 dagen met ze meegeweest naar een all inclusive hotel. Was wel even relaxt. Omdat er 2 dagen later weer een groep aankwam via ons fundraising kantoor in de US ben ik weer teruggegaan naar NPH. Weer 2 dagen later kwamen ze naar mij toe. Dat was wel het leukste om ze het te laten zien hier. Ze hadden wat kadoos mee voor de meiden en s avonds zijn we met de meiden naar de bioscoop gegaan. De volgende dag ben ik met ze naar grotten gegaan hier dichtbij en hebben we gegeten op het strand. Toen zijn ze weer naar het hotel gegaan en ben ik 2 dagen later daar weer heengegaan voor 2 dagen. Daar hebben we nog een excursie gedaan naar het platteland waar we konden zien hoe Dominicanen leven en hoe ze koffie, chocola etc maken. Het was wat heen en weer gereis en ik had veel werk nog tussendoor maar het was leuk! Ik ben nu druk met nieuwe vrijwilligers aannemen want we gaan met 8 vrijwilligers weg in juli. Alleen de nieuwe die gekomen zijn in januari blijven nog dus het zal heel anders worden in het huis. Ik zoek nog iemand voor mijn functie. Ik hoop dat ik nog een goed iemand kan vinden. Verder heb ik er weer een petekind bij. Dit keer voor het doopsel. Zie mijn profielfoto. HEt is wel schattig want ze is 4 en ze weet dat ik haar madrina ben en andere kinderen ook. Dus ja dan rent ze naar me toe en wil ze met me spelen. HEt is hier nu Semana Santa, de week van PAsen en de kinderen zijn vrij. Gister naar de kerk geweest buiten dat begon om 7 uur begon. HEt weekend van Pasen ben ik vrij en hier is het volgens mij het grootste feest van het jaar dus we gaan het meemaken. Ja over ruim 3 maanden ga ik denk ik terugkomen. Verlang af en toe wel naar Nederland maar als het wat mooier weer is. Echt balen voor jullie al die sneeuw.

  • 25 Maart 2013 - 21:20

    Sylvia Bos:

    Hey Toos

    Was vast en zeker leuk met paps en mams. Goed om te lezen dat je het nog naar je zin hebt. Verlang echt nog maar niet naar Nederland hoor, ik roep juist te pas en te onpas dat ik het liefst naar de DR wil emigreren, want daar is het tenminste lekker warm! (de 4 DR kindjes in de klas moeten dan heel hard lachen)
    Geniet er nog lekker van en succes met het vinden van een vervanger!

  • 25 Maart 2013 - 22:08

    Karin :

    Hey Toos, wat leuk dat je ouders er waren! Geniet er nog maar lekker van daar, en veel plezier komend weekend!!

  • 26 Maart 2013 - 07:57

    Leonie:

    Wow, time flies, kom je echt al over 4 mnd terug? Geniet er nog maar met volte teugen van, ons nl klimaat is zo van slag dat de lente nog niet in zicht is;-) njoy!

  • 02 April 2013 - 14:58

    Karina:

    Wat leuk dat je ouders langs zijn geweest! Wacht idd nog maar ff om naar Nederland te komen want het is hier echt k-weer!!! Verlang ook naar de warme zon en witte stranden. Nog ff en we kunnen de 11-stedentocht in maart/april houden ;-)
    Was ook lekker vrij met pasen en heb bar weinig gedaan. Hoop dat jij ook een leuke paas hebt gehad.
    XXX

  • 17 April 2013 - 07:34

    Mascha:

    Goedemorgen toossie,

    Happy birthday!!! Hoop dat je een super leuke verjaardag hebt vandaag met veel kado's.Ik heb je vorige stukje niet gelezen had geen mail gekregen dat er een nieuwe was...maar nu dus weer leven bijgelezen. Wat gaaf zeg dat je vader en moeder zijn langs geweest das toch altijd leuk om te laten zien waar je woont en waar je allemaal mee bezig bent. Ze zullen hun ogen wel uit hebben gekeken en het was vast leuk om ze weer te zien!
    Wat spannend zeg dat je juni terugkomt waarschijnlijk jeetje we hebben elkaar al zoooo lang niet gezien.
    Ik moet te werk nu maar wens je nog vele jaren en neem namens mij lekker een borrel op je verjaardag!

    Dikke kus Mascha

  • 17 April 2013 - 08:39

    Nancy:

    Hey Toos!

    Van harte gefeliciteerd!

    Wat heerlijk om je verhalen te lezen. Leuk dat je ouders er ook waren.
    Wat een schatje zeg je petekind!

    Dikke X
    Nance

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Dominicaanse Republiek, San Pedro de Macorís

Toos

Ik ben Toos Boukens, 32 jaar en werk sinds juni 2012 als vrijwilliger bij NPH (nuestros Pequenos Hermanos) in de Dominicaanse Republiek. Ik ben hier terechtgekomen via de Nederlandse organisatie wereldouders dat een onderdeel is van NPH. NPH heeft 9 familiehuizen in Latijns Amerika dat thuisloze kinderen structurele hulp biedt. Het huis in de DR bestaat sinds 2003 en er wonen nu 220 kinderen. Kinderen gaan hier naar school, naar de kerk, krijgen medische zorg en therapie. Ik werk als volunteer en visitors coordinator. We werken nu met 13 vrijwiligers die hier minimaal een jaar zijn. Naast dat we allemaal onze job hebben hebben we iedere ons eigen huis met kinderen waar we 2 keer per dag eten en tijd mee doorbrengen. www.wereldouders.nl www.nph.org

Actief sinds 05 Juni 2012
Verslag gelezen: 672
Totaal aantal bezoekers 48953

Voorgaande reizen:

24 Juni 2012 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: